maanantai 29. lokakuuta 2012

Hyvin vähän turhiksesta ja Deathworld raportti


Hoi!

Päädyin tulokseen, etten kirjoitakkaan raporttia Turhiksesta niin mielenkiintoinen kuin turnaus olikin. Pelejä en pysty kuitenkaan järin mielenkiintoisesti kuvaamaan ja unohdin vaihteeksi kamerani kotiin.  

Sain suht hyvät match upit lukuunottamatta keskimmäistä peliä ampuvilla örkeillä ja hoidin homman parhaani mukaan kotiin. Ihan tasokkaasti menikin, sillä sain toisen sijan kyseisestä turnauksesta. Kiitokset kaikille pelitovereilleni tästä. All hail Khorne! 

Deathworld - Kierros 3 



Sen sijaan voisin kertoa tarkemmin kolmannesta kierroksesta puolenkuun pelien Death World kampanjassa, joka toisin kuin kaikki aiemmat pelit, valui täysin reisille. Sovin matsin Dahlmanin Juhon kanssa, joka pelasi uutta kaaosmariini kirjaa. Juhon listassa oli Sorsa. pari kaaos mariini squadia rhinoissa, squad raptoreita sekä Forgefiend. Oma listani hakikin pientä erilaisuutta tavallisesta kaavastani:


Baron Sathonyx
[105pts.]

Hellions
-8 Hellions, helliarch, stun claw, psg
[163pts.]

Trueborn #1
-3 tb, 2 splinter cannon
[56pts.]

Trueborn #2
-3 tb, 2 splinter cannon
[56pts.]

Warriors #1
-5x Warriors, blaster
[60pts.]

Venom #1 (tb #1)
-splinter cannon
[65pts.]

Venom #2 (tb #2)
-splinter cannon
[65pts.]

Venom #3 (Warriors #1)
-splinter cannon
[65pts.]

Ravager #1
-flicker field
[115pts.]

Lista tuntuikin ihan hauskalta pelattavalta, jolla kuitenkin oli myös potentiaalia saada jotain aikaiseksikin. Nopat eivät valitettavasti olleet ihan samaa mieltä. Peli pelattiin tutulla ja turvallisella 48x48 tuuman pöydällä ja sisälsi 4 objektiivia, jotka sijaitsivat jokaisen pöydän neljänneksen keskellä. 

Aloitin pelin semi vahvasti räjäyttämällä rhinon, jossa sorcerer oli, joskaan kukaan ei kuollut eivätkä mariinit pinnaantuneet. Tämän jälkeen venom, jossa oli truebornit avasi tulen tappaen pari hassua mariinia myös hellionit olivat liikkuneet ja ”juosseet” hyviin assault asemiin. 

Vastustajani vuorolla forge fiend aktivoitui ja avasi tulen ravageriani päin käyttäen erikoisefektinsä joka antoi re-rollata armour penetration heitot. 
Tästä huolimatta kyseinen värkki ei saanut ravageriin mitään jälkeä ja menetti vielä hull pointin! Olin aika huojentunut tästä.
Pari hassua laukausta ammuttiin myös hellioneihin, mutta mitään ei saatu aikaan.

Seuraavalla vuorollani Hellionit hyökkäsivät sorcererin ja tämän squadin kimppuun. Overwatchissa kuoli yksi hellion, mutta se ei menoa heikentänyt. Tässä kohtaa Sorcerer heitti haasteen ja mietimme, että miten pirussa tämä toimii hit&run säännön kanssa. Viiden minuutin pohdinnan jälkeen päädyimme siihen että haastettavan pitää kohdistaa hyökkäyksensä haastajaan. Sorcerer ottikin yhden haavan itselleen paronin S6 lyönneistä. 

Hellionit tappoivat pari mariinia lisää. hit&runin yhteydessä hellionit nappasivat vihollisen ic:n eli tässä tapauksessa sorcererin matkaansa ja pakenivat tätä raahaten pois taistelusta ryhmittyen kauempana sorsan ympärille. Toisaalla ravagerini avasi tulen forge fiendiin osuen kaikilla aseilla, mutta ei siltikään tehnyt mitään. ei. niin. mitään.

Ilmeeni ravagerini suorituksen jälkeen.


Vastustajan seuraavalla vuorolla toinen rhinoista pamautti yhden venomeistani tappaen kaksi sisällä olevaa truebornia. Forgefiend ampui myös tällä kertaa onnistuneesti Ravagerini helvettiin. 

Lähitaistelussa Sorcerer heitti jälleen haasteen ja tässä kohtaa tein myös ehkä pelin kriittisimmän virheen ja otin sen vastaan asenteella  ”kyllähän tää 2+ invu aina pitää”. No ei pitänyt. Kaiken kukkuraksi hellionit eivät päässeet lyömään takaisin ollenkaan. Tajusin tässä kohtaa pelin melkein ratkenneen. Hellionit tappaisivat sorcererin eivätkä pääsisi vihollisen tulta pakoon mitenkään ja tulisivat ammutuksi. 


Kohtalo on sinetöity

Viimeinen valttini loppupelissä olikin blasterilla varustautunut warrior squad venomissa, joka koitti ampua forge fiendin palasiksi. Nämä onnistuivat penetroimisessa, mutta metalliläjän 5+ invu piti kivasti. Tässä kohtaa raptoritkin tippuivat taivaalta tuomaan tuhoa lopuilllekkin joukoille. Armeijastani jäikin jäljelle tasan 1 trueborn.

Loppujen lopuksi ei edes harmittanut häviö, vaikka tämä katkaisikin wipe-out suorani. Opin uusia asioita sekä säännöistä, että kaaoksen kirjasta ja tätä tietoa voi soveltaa tulevissa peleissä tehokkaammin.

Hellionit


As glorious as the Dark Eldar will ever get.
Vaikka ryssinkin hellioneilla tämän taistelun, en voi olla pitämättä niistä. Oikein käytettynä niillä on aika isokin potentiaali tehdä vahinkoa varsinkin paronin kanssa. Selviytymismahdollisuus on kasvanut myös jonkin verran ja wycheihin verrattuna tämä on sangen suuri paronin stealthin kanssa. 
Tätä myös auttaa fakta että hit&runin kanssa voi napata independet characterin mukaan välttäen vihollisen tulituksen tämän omalla vuorolla. Sweet. 

En tietenkään voi olla mainitsematta nappien ulkonäköä, josta itse pidän hyvinkin paljon. Jopa niin paljon että voisin sanoa tämän olevan se hienoin update uudessa kirjassa verraten vanhoihin nappeihin. 

Kontekstina voisin sanoa että vanhan kirjan napit miellyttävät omaa silmääni enemmän kuin nämä uudet ja koitan tämän vuoksi käyttää omassakin armeijassa mahd. paljon näitä.


P.S -unohdin mainita että molempien warlord traiteista ei tullut mitään kumpaakaan hyödyttävää saatikka pelin kannalta oleellista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti